دوست داریم راه کارهایی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن بتوانید خودرو دلبندتان را سر بلند کرده و همواره خودرویی لوکس ، تمیز و خوشبو داشته باشید.

1- تمیز کردن کلی خودرو

زیر صندلی ها را بررسی کرده و هر نوع آشغال و خوراکی در معرض فاسد شدن را دور بریزید. اگر بچه دار هستید حواستان به جیب های پشت صندلی ماشین باشد. صندوق عقب یادتان نرود به خصوص اگر خرید منزل را انجام می دهید. یک پیاز کوچک خیلی زود میتواند به منبع تولید بوی بسیار نا خوشایندی تبدیل شود.

2- سطوح داخلی را پاک کنید

از یک دستمال نانو مخصوص خودرو استفاده کنید ( تنوع بی نظیر آن در سایت ماشین اسپرت) و تمام سطوح شیشه ای و چوبی و فلزی خودرو را تمیز کنید . توجه کنید که به همراه این دستمال های جادویی از شوینده ای استفاده نکنید. برای مثال دستمال White White که دستور کار خیلی واضح بروی آن درج شده است. داخل جعبه داشبورد و کنسول ماشین فراموش نشود.

3- پیش از کشیدن جارو برقی، کفپوش را خوب برس بکشید

همان برس هایی که برای شستن فرش استفاده میکنیم.

4- جارو برقی بکشید

کف پوش ها را دربیاورید ، کف خودرو و روی صندلی ها را جارو بکشید.

5- پس از تمیز کردن دنبال بو ها بگردید

در این مرحله، اگر باز هم خودرو بو می‌داد باید با تشخیص بو از ترفند مخصوص به آن استفاده کنید.

باکتری: ناشی از پسمانده میوه‌ها و گیاهان (مثلا بقایای چسبیده به ته کفش سرنشینان) است. ابتدا میوه یا گیاه را حذف کرده، سپس با استفاده از یک ماده ضدعفونی‌کننده محل را تمیز کنید.

دود سیگار: برای حذف این بو، دو حوله را در دو کاسه بگذارید و کاسه را با سرکه سفید پر کنید. برای خودروهای بزرگ کاسه‌های بیشتری بگذارید. یکی را دم زیرسیگاری و دیگری را روی صندلی عقب بگذارید. راه دیگر پاشیدن جوش شیرین و بوزدا روی روکش‌ها و کفپوش است. چند ساعت بگذارید بماند، بعد با جارو برقی خودرو را تمیز کنید. در محل بهتر این است که سیگار نکشید. برای سلامت خودتان هم بهتر است.

دود آتش: اگر به هر نحوی خودرویتان بوی دود ناشی از آتش گرفته بود، اول از روش سرکه استفاده کنید و در صورت مفید نبودن با متخصص مشورت کنید.

بوی کپک: دلایل منجر به آن زیاد است: رها کردن لباس خیس یا عرق کرده در خودرو، آب به جا مانده از کفش خیس، میوه خراب و… پیش از هر اقدامی منافذ خودرو را چک کنید که مبادا رطوبت به داخلش نفوذ کرده باشد. اگر مشکل از منافذ نبود، کفپوش را با کپک‌زدا اسپری و تمیز کنید.

استفراغ: این مورد را باید بسرعت تمیز کنید وگرنه اسید معده درون آن به بافت‌های درون خودرو چسبیده و به آنها آسیب خواهد زد.

ادرار: بچه است دیگر… سریعا با یک لکه‌بر به جانش بیفتید و سپس با یک بوزدای مناسب، بقایای آن را حذف کنید. از سابیدن بپرهیزید تا به روکش‌ها آسیبی نرسد.

شیر: این مورد هم توجه خیلی فوری می‌طلبد. برای روکش چرم، پارچه‌ای را نمدار کرده و شیر اضافه را جذب کنید و بچلانید. حتما تمام منافذ را پاک کنید. بگذارید خشک شود، سپس با پاک‌کننده‌ چرم تمیز کنید. اگر روی کفپوش ریخت، در صورت جدا شدن، در آورید و تمیز کنید. در غیر این صورت، آب تمیز روی آن ریخته و پارچه جذب کننده مثل پارچه‌های پنبه‌ای را روی محل بفشارید تا آب را جذب کند، سپس بچلانید و این کار را بارها تکرار کنید. بگذار ید خودش خشک شود. اگر از خشک‌کننده استفاده کنید، شیر به خورد کفپوش می‌رود و بوی بدی به جا می‌گذارد. بوی بد شیر از آن بوهایی است که اگر ایجاد شود فقط باید اتومبیلتان را آتش بزنید تا رفع شود. از ما گفتن بود.

6- بو زدایی

پس از تمیز کردن همه خودرو، نوبت یک بوزدایی کلی است. خودرو را به محلی با تهویه مناسب (ترجیحا بیرون) ببرید و در کاپوت را باز کنید. ترمز دستی را بکشید و ماشین را روشن کنید. سیستم تهویه هوای خودرو را روشن کرده و روی بیشترین قدرت تنظیم کنید. جلوی خودرو بایستید. محفظه ورود هوا را پیدا کنید. بوزدا را آزادانه به داخل آن اسپری کنید. بعد از چند اسپری، سر را داخل خودرو کرده و بو کنید تا مطمئن شوید بوزدا در حال گردش در سیستم تهویه خودروست. در صورت لزوم اسپری را تکرار کنید. سپس بخاری را روی آخرین دمای گرما و تهویه هوا را روی گردش بگذارید. دوباره روند اسپری را تکرار کنید. روند اول قسمت‌هایی مانند تبخیرکننده، دمنده و هواکش و روند دوم بقیه جاهایی که ذره‌های بوزا جمع می‌شود را بوزدایی خواهند کرد.

7-فیلتر هوای خودرو را عوض کنید

مطمئن باشید که تغییر محسوسی ایجاد می شود.

8- استفاده ار خوشبو کننده در خودرو

یک خوشبو کننده معطر و اصیل در خودرو خود قرار دهید. دستگیره یا دسته های مربوط به تهویه هوا مکان بسیار خوبی برای این کار هستند . خوشبو کننده خودرو ماندگاری بیشتری نسبت به اسپری و ادکلن داخل خودرو دارند. البته بستگی به علاقه تان دارد.

توجه : کسانی که به بوی خودرو خیلی حساس هستند ، به هیچ وجه نگذارند کسی داخل خودرو سیگار بکشد. نمد سقف بو ها را به خود جذب میکند. می توانید از خوشبو کننده ها به آن بزنید.

نکته ریز : خوشبو کننده هایی هستند که به صورت پرفیوم 50 میل یا 100 میل فروخته میشوند، می توانید به تکه کوچک پنبه ای آن را به دریچه هوا یا کولر و بخاری بزنید که همواره بوی مطبوعی در خودرو در گردش باشد.

نکته آخر : اگر از خوشبو صابونی استفاده کردید آن را در داشبورد قرار دهید که بوی تند آن اذیت نکند و در عین حال عطر ملایمی در جریان باشد. در انتخاب عطر خوشبو دلخواهتان دقت کنید که همیشه آن را برای خودرو استفاده کنید و مدام در حال تغییر اسانس نباشید.

تجربه شخصی : اسپری داشبوردی که کار خوشبو کننده را هم انجام میدهد. علاوه بر خوشبویی ، داشبورد رو هم برق می اندازد .

برای مشاهده محصولات بروز و جدید به  کانال تلگرام ماشین اسپرت”  بپیوندید.

کانال رسمی ماشین اسپرت