معنی و مفهوم آرم و لوگوهای شرکت های خودروسازی آلمان

می‌گویند «آرم»های اتومبیل‌های جهان با ما حرف می‌زنند و نشانه‌هایی از فرهنگ بومی خودشان را به ما گوشزد و وانمود می‌کنند و به قول طراحان و گرافیست‌ها واژه لوگو از واژه یونانی (logos) به معنای «زبان» مشتق شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از تابناک، در واقع این‌گونه است که لوگو یک نماد و علامت بوده و نمایانگر یک سازمان و محصول هم هست و معادل فارسی «لوگو» و آرم را «نشانه» قرار داده‌اند و نشانه‌ها ممکن است حرف، عدد، تصویر، طرح گرافیکی یا ترکیبی از آنها باشند.

یک آرم نمایانگر حجم زیادی از اطلاعات است که در بیان بصری، متراکم و فشرده شده است؛ به همین دلیل در طول تاریخ، از نمادها و نشانه‌ها که دارای هویتی بصری هستند، به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط استفاده شده است. نشانه یک سازمان باید مروج بصری آن باشد؛ هویتی که به آسانی و به سرعت قابل‌تشخیص باشد.

بر اساس تحقیقات، لوگوی یک نشان (برند)، یکی از مهم‌ترین عناصر خارجی دیداری برای مشتریان است؛ از این رو صاحبان کسب‌وکار سعی می‌کنند برای جلب‌نظر مشتریان، هرچه بیشتر به زیبایی عناصر دیداری نشان (برند) خود توجه کنند.

در طراحی «لوگو» باید به رنگ، قالب و دیگر اجزای آن توجه کرد؛ زیرا هر یک از آنها معنا و مفهوم خاص خود را به مخاطبان منتقل می‌کنند و تاثیر خاص خود را بر آنها می‌گذارند؛ برای مثال، بر اساس تحقیقات انجام شده، دیدگاه افراد به شکل کلی لوگوها کاملا متفاوت است و در ذهن مخاطبان، لوگوهای گرد یا زاویه‌دار معانی مختلفی پیدا می‌کنند.

افراد لوگوهای گرد را نشان‌دهنده تعامل و ارتباط میان محیط و داخل می‌دانند. گردی با نزدیک بودن، صمیمی بودن و هماهنگی ارتباط دارد. در مقابل، اشکال زاویه‌دار نشان‌دهنده انرژی، محکم بودن و قدرت هستند. لوگوی مطلوب فرهنگ‌های مشرق زمین، گرد است و در فرهنگ غربی لوگوهای زاویه‌دار بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

بسیاری از صاحبنظران بر این عقیده‌اند که با جهانی شدن برندها، گرایش عمومی بیشتر به سمت و سوی طرح‌های مشرق زمین سوق پیدا کرده است و طبق تحقیقات، 68 درصد شرکت‌ها تمایل دارند تا لوگوی‌شان را از شکل زاویه‌دار به گرد تغییر دهند.

معنی و مفهوم آرم و لوگوهای شرکت های معتبر خودروسازی کشور آلمان

معنی و مفهوم آرم پورشه / PORSCHE

معنی و مفهوم آرم پورشه / PORSCHE

لوگو پورشه نشان محلی شهر اشتوتگارت است . در مرکز آرم پورشه اسبی مشاهده می شود که این اسب علامت مزرعه اشتات می باشد . همچنین شاخ ها و خطوط رنگی و پهن مشکی و سرخ و زرد بخشی از نشان سلطنتی پادشاهی وورتمبرگ است . از نظر گرافیکی آرم پورشه چندان جالب و اصولی نیست چرا که اجرای آن در سایز کوچک و تک رنگ هویت خود را از دست می دهد . همچنین بجای نماد ها از خود تصاویر در لوگو پورشه استفاده شده است . اما رنگهای خاص و فرم کلی ، لوکس بودن را بخوبی نمایان می کند .

نام کشور سازنده : Stuttgart, Baden-Württemberg, Germany
نام پارسی کشور سازنده:  اشتوتگارت، بادن وورتمبرگ، آلمان
تاریخ ساخت کارخانه : 1931
شعار: Porsche, There is No Substitute
معنی شعار: پورشه، بدون جایگزین

برای مشاهده مدل های شگفت انگیز این خودرو به سایت رسمی شرکت پورشه مراجعه کنید:

www.porsche.com 

برای مشاهده مدل های مختلف آرم و لوازم خودرو پورشه در سایت ماشین اسپرت بر روی لینک زیر کلیک کنید:

www.machinesport.com/porsche

 

 

مرسدس-بنز-mercedes-benz

مفهوم لوگو آرم مرسدس بنز / MERCEDES Benz

لوگو بنز بدون تردید یکی از لوگوهای معروف و زیبای دنیاست . “کارل بنز” و “گوتلیب دایملر” موسس شرکت مرسدس بنز و نام “مرسدس” نام دختر آقای “بنز” است . لوگو بنز هم همانند دیگر لوگو های معروف دنیا دستخوش تغییرات کوچک و بزرگی بوده اما لوگو کنونی در سال ۱۹۳۳ طراحی شده و در آن یک حلقه ای به دور آن ستاره اضافه شده است که نشان تاج افتخاری است برای این برند ، از آن زمان به بعد فقط تغییرات کوچکی در آن دیده شده . در طرح لوگو بنز ، ستاره ای تو پُر  (سه پَر) در مرکز دایره ای تو خالی مشاهده می شود . تقارن در لوگو بنز به زیبایی و سادگی آن شدت بخشیده و چشم هر بیننده را به خود جذب می کند .
اما سوال اینجاست که مفهوم لوگو بنز چیست ؟ در جواب باید بگویم لوگو بنز از آن دسته لوگو هایی می باشد که مفهوم آن پنهان است ، در واقع هر شخصی فقط با دیدن لوگو بنز متوجه مفهوم آن نمی شود اما پس از تبلیغاتی که شرکت بنز انجام داد مفهوم لوگو بنز نمایان شد . ستاره سه پر لوگو بنز نشان از تسلط بر زمین ، دریا و آسمان است که اولین بار بر روی دایملر ۱۹۰۹ دیده شد .

نام کشور سازنده:  Stuttgart, Germany
نام پارسی کشور سازنده:  اشتوتگارد، آلمان
تاریخ ساخت کارخانه  : 1886
شعار:  The best or nothing
معنی شعار:  بهترین یا هیچ

برای مشاهده مدل های شگفت انگیز این خودرو به سایت رسمی شرکت مرسدس بنز مراجعه کنید:

www.mercedes-benz.com

برای مشاهده مدل های مختلف آرم و لوازم خودرو مرسدس بنز در سایت ماشین اسپرت بر روی لینک زیر کلیک کنید:

www.machinesport.com/mercedes-benz

 

مرسدس بنز آ م گ AMG

معنی و مفهوم آرم مرسدس بنز  آ م گ /  AMG

مرسدس بنز AMG چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در ترافیک به یک خودروی مرسدس بنز برخورد کرده باشید که کلمه AMG بر روی آن قرار گرفته است. اما معنی این عبارت چیست و بر روی کدام مدل های خودروهای تولید این  غول خودرو سازی جهان قرار می گیرد؟ شرکت AMG در حال حاضر به نوعی یکی از زیر مجموعه های خود شرکت مرسدس بنز بوده که از سال 2007 میلادی در اختیار این شرکت قرار گرفته است. تاریخچه این شرکت به اواخر دهه 1960 میلادی باز می گردد. این شرکت در سال 1967 توسط دو تن از مهندسین شرکت مرسدس بنز تاسیس شد. وجود این نشان بر روی هر کدام از خودروهای تولیدی شرکت مرسدس بنز مترادف با قابلیت های فراوان دینامیکی در خودرو موردنظر بوده و سال هاست که این شرکت با بهینه سازی خودروهای مرسدس بنز آنها را به یک پله بالاتر ارتقا می دهد.
این شرکت توسط هانز ورنر آفرخت (Hans Werner Aufrecht) و ارهارد ملخر (Erhard Melcher) تاسیس شد. دو حرف موجود در عبارت AMG نیز برگرفته از نام خانوادگی این دو تن است. اما حرف G  نشانگر محل تولد هانز ورنر آفرخت یعنی شهر Großaspach است که عبارت AMG را کامل می نماید. امروزه خودروهای با نشان شرکت AMG به دو صورت متفاوت به بازار عرضه می گردند. یکی از این مدل ها، مدل اصلی AMG بوده که خودرو موردنظر علاوه بر بهره گیری از ظاهری جذاب، اسپرت و تهاجمی، از توانایی های فنی بالایی نیز برخوردار بوده و گونه دیگر مدل هایی هستند که تنها در ظاهر به مدل های AMG شباهت داشته ولی از پیشرانه ها و قابلیت های استاندارد خودروهای شرکت مرسدس بنز استفاده می کنند.

نام کشور سازنده: Affalterbach, Germany
نام پارسی کشور سازنده: آلمان ، آفالترباخ
تاریخ ساخت کارخانه:  1967

برای مشاهده مدل های شگفت انگیز این خودرو به سایت رسمی شرکت مرسدس بنز AMG مراجعه کنید :

www.mercedes-amg.com

برای مشاهده مدل های مختلف آرم و لوازم خودرو مرسدس بنز  AMG در سایت ماشین اسپرت بر روی لینک زیر کلیک کنید:

www.machinesport.com/mercedes-amg

 

maybakh-مرسدس-بنز-میباخ

معنی و مفهوم آرم مرسدس بنز میباخ /  Maybakh

تولید کننده میباخ آلمانی توسط Wilhem  میباخ در سال 1909 همراه با پسرش به نام کارل Maybach تاسیس شد. این کارخانه نقش مهمی در جنگ جهانی 2، از نظر طراحی و همچنین تولید برای خواص نظامی، از جمله وسایل نقلیه زره پوش داشته است . در اوایل سال 2000 میباخ یکی از اتومبیل های لوکس مرسدس بنز می شود.  دو خانم در میباخ آرم را طراحی کردند در واقع مخفف میباخ Motorenbau  می باشد و نیز نماد صلیب شکسته است دکتر Rex کاری اعلام کرد:

دکتر Rex خود بیان می کند که آرم میباخ به تقلید از Volkwagen است . نماد صلیب شکسته در میباخ ظاهرا به عنوان حرف S دو که به معنی سوسیالیسم ملی حزب کارگران سوسیالیست در آلمان تشکیل استفاده می شود. همین نشان بر روی اتومبیل های دیگر، مانند آئودی، واندرر، DKW و هورش وجود دارد. شما میتوانید توضیح جزئیات بیشتر را در وب سایت دکتر Rex کاری مطالعه کنید .

نام کشور سازنده: Stuttgart, Germany
نام پارسی کشور سازنده: اشتوتگارت آلمان
تاریخ ساخت کارخانه:  1909

برای مشاهده مدل های شگفت انگیز این خودرو به سایت رسمی شرکت مرسدس بنز میباخ مراجعه کنید:

www.mercedes-benz.com

 

مرسدس بنز کارلسون-carlsson

معنی و مفهوم آرم کارلسون/ Carlsson

کارلسون یک تولید کننده ماشین تنظیم آلمانی و متخصص در اتومبیل های مرسدس بنز است. خانه تنظیم کارلسون توسط برادران رولف و آندریاس Hartge در سال 1989 تاسیس شد.

محصولات کارلسون برای کل محدوده فعلی مرسدس بنز مدل از جمله کلاس R- ، کلاس SL، کلاس C و کلاس GL به همراه بسیاری دیگر در دسترس هستند. این شرکت محبوب ترین چرخ های آلیاژی را داراست.

نام کشور سازنده: Merzig, Germany
نام پارسی کشور سازنده: مرتسیگ، آلمان
تاریخ ساخت کارخانه:  1989

برای مشاهده مدل های شگفت انگیز این خودرو به سایت رسمی شرکت مرسدس بنز کارلسون مراجعه کنید:

www.carlsson.de

 

بی-ام-و-bmw

مفهوم لوگو آرم بی ام دبلیو / BMW

لوگو بی ام و / bmw یا صحیح تر بی ام دبلیو نیز یکی از لوگو های معروف دنیا ست که به شرح و تفسیر آن می پردازیم .
شرکت بی ام و / bmw قبل از ورود به صنعت تولید خودرو ، به ساخت پروانه موتور های هواپیما مشغول بوده و لوگو بی ام و از همان زمان بر روی این برند و محصولات آن درج شده است . اما طرح لوگو بی ام و و رنگ آبی و سفید آن از دو تصویر برگرفته شده است . مهندسان “بی ام و”طرح را در باند فرودگاه و انعکاس نور در پروانه موتورهای هواپیماهایی که در آسمان بودند الهام گرفته اند و رنگ آبی سفید را از پرچم سمبل بایرن ( محل تولید محصولات بی ام و ) آورده اند
اگر به تصاویر دقت کنید متوجه ” مفهوم لوگو بی ام و ” خواهید شد . طرح مخروطی شکل در تصویر ” لوگو بی ام و ” نشان از پروانه های هواپیما و رنگ های سفید و آبی نماد سمبل محل تولیدشان است .

نام کشور سازنده:  Munich, Germany
نام پارسی کشور سازنده:  مونیخ، بایرن، آلمان
تاریخ ساخت کارخانه:  1916
شعار:  Freude am Fahren
معنی شعار: با لذت برانید

برای مشاهده مدل های شگفت انگیز این خودرو به سایت رسمی شرکت BMW مراجعه کنید:

www.bmw.com

برای مشاهده مدل های مختلف آرم و لوازم خودرو بی ام و BMW در سایت ماشین اسپرت بر روی لینک زیر کلیک کنید:

www.machinesport.com/bmw

 

3Mبی ام و bmw

معنی و مفهوم آرم BMW ///M

بی ام و مدلM  با همکاری مونیخ شامل 3 خط راه راه رنگی می باشد که معنیه هر یک عبارت است از:

اولین نوار قرمز نشان تگزاکو، نفت آمریکا با نام تجاری معروف خرده فروشی، که در طول روزهای اولیه مدل M های مسابقه ای با BMW همکاری داشتند. آبی آسمانی برای نشان دادن منطقه باواریا.  آبی پر رنگ مایل به بنفش برای نشان دادن مشارکت و برای یک انتقال خوب بین دو رنگ می باشد.

نام کشور سازنده:  Munich, Germany
نام پارسی کشور سازنده:  آلمان، مونیخ
تاریخ ساخت کارخانه:  1972

برای مشاهده مدل های شگفت انگیز این خودرو به سایت رسمی شرکت BMW ///M مراجعه کنید:

www.bmwusa.com/bmw/m

 

آلپینا- BMW ALPINA

معنی و مفهوم آرم آلپینا / ALPINA

آلپینا Burkard Bovensiepen  جیامبیایچ و شرکت KG یک شرکت خودروسازی در بوشلو است، در منطقه Ostallgäu ایالت بایرن آلمان ، بر اساس اتومبیل BMW فروش اتومبیل خود را آغاز کردند.

آلپینا توسط  Burkard Bovensiepen در سال 1965 به عنوان Burkard Bovensiepen KG در کاوفبویرن، بایرن در جنوب آلمان تاسیس شد.

می توان پیش بینی کرد نام اصلی را از پدر او، دکتر رودلف Bovensiepen، که شرکت تولید ماشین آلات اداری داشته ، برگرفته اند.

نام کشور سازنده:  Buchloe, Germany
نام پارسی کشور سازنده:  بوشلو، آلمان
تاریخ ساخت کارخانه:  1965

برای مشاهده مدل های شگفت انگیز این خودرو به سایت رسمی شرکت آلپینا مراجعه کنید:

www.alpina-automobile.de

برای مشاهده مدل های مختلف آرم و لوازم خودرو آلپینا در سایت ماشین اسپرت بر روی لینک زیر کلیک کنید:

www.machinesport.com/alpina-automobile

VOLKSWAGEN-فولکس-واگن

معنی و مفهوم آرم فولکس واگن / Volkswagen قورباغه هیتلری

(ریمپیسه) همان کسی بود که در اواخر دهه ۳۰ میلادی موتور فولکس قورباغه‌ای را طراحی کرد. در سال ۱۹۳۹میلادی فولکس قورباغه‌ای محبوب هیتلر بود و از آن به عنوان لذت از مسیر یاد می‌کرد. لگوی اصلی که «ریمپیسه» در رقابتی درون‌سازمانی آن را طراحی کرده و به خاطر این خلاقیت ۵۰ مارک برنده شده بود، با چرخ دنده‌ای احاطه شد که نشان رسمی جبهه کارگری آلمان بود اما پس از جنگ دوم جهانی این دنده از لوگو حذف شد.

نام کشور سازنده:  Wolfsburg, Germany
نام پارسی کشور سازنده:  ولفسبورگ ٫ آلمان
تاریخ ساخت کارخانه 1937
شعار:  Das Auto
معنی شعار:  ماشین

برای مشاهده مدل های شگفت انگیز این خودرو به سایت رسمی شرکت فولکس واگن مراجعه کنید:

www.vw.com

www.volkswagen.com

برای مشاهده مدل های مختلف آرم و لوازم خودرو فولکس واگن در سایت ماشین اسپرت بر روی لینک زیر کلیک کنید:

www.machinesport.com/volkswagen

 

آئودی-auodi

معنی و مفهوم آرم آئودی  / Audi

آرم آئودی هم یکی از لوگوهای معروف دنیا است و مفهوم آن همانند لوگو بنز و تویوتا پنهان است . چهار حلقه آرم آئودی نمایانگر چهار شرکت کنسرسیوم اتویونیون است که آئودی با ادغام در یکدیگر این شرکت را تاسیس کردند . ۱- د.کا.و ۲- هورش ۳- واندرر و ۴- آئودی . پس از جنگ جهانی دوم نام آئودی ( به زبان لاتین یعنی ” بشنو ” ) حذف گردید اما در سال ۱۹۶۵ مجددا انتخاب شد . از طرف دیگر این نام ، نام یکی از بنیان گذاران شرکت نیز می باشد .

نام کشور سازنده:  Zwickau, Germany
نام پارسی کشور سازنده:  اینگولشتاد در ایالت بایرن آلمان
تاریخ ساخت کارخانه:  1909
شعار:  Vorsprung durch Technik
معنی شعار:  پیشرفت از طریق تکنولوژی برتر

برای مشاهده مدل های شگفت انگیز این خودرو به سایت رسمی شرکت آئودی مراجعه کنید:

www.audi.com

برای مشاهده مدل های مختلف آرم و لوازم خودرو آئودی در سایت ماشین اسپرت بر روی لینک زیر کلیک کنید:

www.machinesport.com/audi

 

اپل-OPEL

معنی و مفهوم آرم اپل / OPEL

بنیانگذار این کارخانه آدام اپل ( ۹ مه ۱۸۳۷–۸ سپتامبر ۱۸۹۵) می‌باشد. این کارخانه در ابتدا سازنده چرخ خیاطی بود. اوپل اولین محصول خود را در سال ۱۸۸۲ به بازار ارائه کرد. او در سال ۱۸۸۶ با سوفی شِلِر که فرزند یک کارخانه‌دار بزرگ بود، ازدواج کرد. حاصل این ازدواج ۵ پسر به نام‌های کارل، ویلهلم، هاینریش، فردریک و لودویگ اپل هستند.

این کمپانی همچنین در طی سال‌های ۱۸۸۸ تا ۱۹۳۷ سازنده دوچرخه نیز بوده‌است. کارخانه خودروسازی اوپل بعد از مرگ بنیانگذار خود در سال ۱۸۹۹ شروع به تولید خودروی سواری نمود.

فلش روی آرم اپل با استفاده از مدل کامیون اپل حمله رعد اسا محبوب الهام گرفته است. کلمه “حمله رعد اسا” یک کلمه آلمانی به معنی رعد و برق است. علامت  در حال حاضر، معرفی شده در سال 2009، ویژگی های یک رعد و برق افقی در عین حال قوی و تیز زیبا، قرار گرفته در یک دایره نقره و سیاه و سفید با نام تجاری آن در بالای لوگو

در سال 2002، لوگو تولید کننده ماشین آلمانی  شامل یک شکل سه بعدی رعد آسا نقره ای رنگ و نام اپل طلایی زیر لوگو بود.

نام کشور سازنده:  Rüsselsheim, Germany
نام پارسی کشور سازنده:  روسلشیم، آلمان
تاریخ ساخت کارخانه:  1862
شعار: Autos Wir leben
معنی شعار : ما اتومبیل را زنده می کنیم

برای مشاهده مدل های شگفت انگیز این خودرو به سایت رسمی شرکت اپل مراجعه کنید:

www.opel.com

برای مشاهده مدل های مختلف آرم و لوازم خودرو اپل opel در سایت ماشین اسپرت بر روی لینک زیر کلیک کنید:

www.machinesport.com/opel

 


ماشین اسپرت همراه شما